En vecka kvar tills ...



Vet nte hur jag ska börja detta inlägg, och knappt avsluta heller. Nu gäller det, Eurovision Song Contest, 7år på följd har jag tippat rätt vinnare. För första gången på mycket länge känner jag att det gäller och bevisa mer än någon annat år mina Eurovision Song Contestkunskaper” eftersom jag för första gången på 10år!!! tippade jag fel vinnare på svenska melodifestivalen. Visst, kalla mig freak, men detta är både årets höjdpunkt och för mig den mest ” prestigefyllda” bedömning man kan göra enligt mig...


Okej, … suck… det är jobbigt när man har en ”personlig favoriter” utöver självaste favorit bidraget och förmodligen vinnarlåten, men här kommer min tippningFinalen 29maj2010 Eurovision Song Contest.

 

 

Topp 1-3


1 Tyskland Lena Meyer-Landrut - Satellite [En av två, av min personliga favorit](5♥)

2 Azerbadjan Safura - Drip drop [En refräng som sätter sig verken man vill eller inte!](4♥)

3 Kroatien Feminnem - Lako je sve [Den andra av två; min personliga favorit](5♥)

 

 

Bidrag som kommer vara med bland "topp10" oavsett placering är:

 

Irland Niamh Kavanagh - It's for you [Starkaste baladen?](5♥)

Norge Didrik Solli-Tangen - My heart is yours [Plagiat av you raise me up] (4♥)

Rumänien Paula Seling & Ovi - Playing with fire [Bästa duon?] (4♥)

Albanien Juliana Pasha - It's all about you [Bästa musiken trots allt?] (4♥)

Danmark Chanée & N'Evergreen - In a moment like this [Årets schlager?] (3♥)

Turkiet maNga - We could be the same [Årets utstickare?] (2♥)

Sverige Anna Bergendahl - This is my life [De sämsta Sverige skickat på 10år!!!] (1♥)

 

 

Årets botten napp är:


Nederländerna Sieneke - Ik ben verliefd, sha-la-lie  [Stakars stakars artist!] (0!♣)

Storbritannien Josh - That sounds good to me [Fy skäms Storbritannien!] (0!♣)

Israel Harel Skaat – Milim [Årets sämsta låt!, ful, tråkig, sjunger falskt, och kan någon förklara för mig vad turken sjunger!, kebab?! haha] (0! ♣ Poäng för ***) (Btw, 0% ligger I Europa, heter inte tävlingen Eurovision Song Contest, uteslut Israel nästa år!)

 

 

 

- Kommentera gärna vad du tror! -


Kommentarer
Postat av: Robert

Nederländerna?!?!?!?! säger upp vänskapen :P

2010-05-22 @ 23:15:51
Postat av: Sha la li sha la la

Äh, så svårt har det ju inte varit att tippa de senaste sju årens vinnare ;) Har ju bara varit storfavoriter som vunnit. Vore desto mer pricksäkert om man lyckats förutse Lettland 2002. Värsta vinnaren ever...

2010-05-24 @ 09:55:58
Postat av: Robert W. Loos

varför Israel är med och tävlar är bara för att det är med i EU.

2010-05-31 @ 02:57:46
URL: http://robertloos.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0