Ikväll avgörs årets höjdpunkt

Hej bloggen, förlåt för dålig uppdatering... här kommer min förklaring.

Anledningen till att jag inte bloggade om "Eurovision Song Contest - semifinal 2" (som många säkert förväntade sig)(eftersom jag är ett freak) orsaken var att jag natten emot fredag fick jag åka in på akutmottagningen i Piteå för att mycket tidigt på morgonen fara upp till Luleå sunderbyns sjukhus för njurstensanfall. *Vad ska man säga... har aldrig upplevt något liknade tidigare i smärt väg. Går fortfarande på en ganska stark värktablett eftersom "grus" av njursten ligger kvar...


Idag har jag trots allt ändå genomfört en "test dag för brandmansutbildning" i Skellefteå. Riktigt kul och intressant, men sjukt fysiskt krävande!


Ikväll är det som sagt, "årets höjdpunkt" finalen ska avgöras i Eurovision Song Contest 2010, Oslo. Det ska bli riktigt intressant, eftersom en Svensk seger är otroligt rimlig i år... ja alltså, inte med Anna Bergendahl då då, för er som inte vet åkte hon ur semifinal2. Inte så himla konstigt eller oväntat det heller kanske. Ikväll tävlar Sverige med inte mindre än 6 bidrag, vilken final!

Vi har bland annat segertippade Azerbaijan där texten till låten är skriven av Sandra Bjurman och musiken är komponerad av Anders Bagge och Stefan Örn. Till och med bakgrundsdansarna är svenskar!

Det Norska bidraget är bland annat Svenskt, Fredrik Kempe har bidragit med text och musik.

Vitryssland har med sig den Svenska superstjärnan Robert Wells vid pianot.

Georgiens bidrag är till en tredjedel skriven av Harry Sommerdahl.

Irlands bidrar med tre fjärde delar Svenskt i text och musik; Lina Eriksson, Mårten Eriksson och Jonas Gladnikoff.

Och till sist: Danmarks bidrag "In a moment like this" står den svenska trion
Thomas G:sson, Henrik Sethsson och Erik Bernholm.

Så gråt inte för Anna Bergendahl, vi har ju massor av svenskar i finalen. Men hur som helst, så länge inte det "oförståeliga" bidraget ifrån Israel vinner. Nä... heja Tyskland - Lena Meyer-Landrut "Satellite"


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0