Tänkvärt om insikt...

Jag har kommit till ett skede i mitt liv då jag "vaknat upp", idag förstår jag insikten och bekäner den. Ja, jag bad till och med till "alsmäktige" idag, trots att jag mest är arg på honom nuförtiden.



¤Ett tecken på bristfällig insikt att anklaga andra för sin olycka och sitt lidande.
[Det är tiden som från och med idag ligger bakom mig]

¤Den som är på väg mot den rätta insikten anklagar ingen annan än sig själv.
["Här" är jag idag... bekänner mina fel och brister *Hit me]

¤Och den som har full insikt anklagar varken andra eller sig själv.
[Men för att komma ditt behöver "en dörr öppnas", så jag kan med dig vandra ettusen mil ]
...som sagt, mycket tänkvärt om insikt...

H.E.A.T - 1000 Miles

...Det känns som...

 

Nyligen, som det verkar. Vi får inte tillsammans… så bra.
Med alla omständigheter, som omger oss.
Det är som vi är fångade mellan, hur vi känner i dag.
Och alla nostalgi som binder oss.

Snart kommer natten. Och den svåraste del av alla.

Inget gryningsljus…
Till erhålla min ensamma kalla, Oh nej, här kommer natten.

Eftersom varje färg blir grå. Mitt mod bleknar bort.

Sanningen om dig och mig, är att vi gå under.
Den tickande klockan är den enda vän jag har.
För att hjälpa mig göra det genom de mörkaste timme.

Så jag ber om en morgonsol. För att ta mig härifrån.

Rätt tillbaka där vi började en gång. När du var nära,
Och jag ber att du kommer åter, ger en ny chans.
För att få mina bekymmer att försvinna.


Snart kommer natten

Med alla omständigheter, som omger oss.



Kim - Here Comes the Night

 

 

...Bibelord som säger en del om insikt...

När han nu hade tvättat deras fötter och tagit på sig manteln och lagt sig till bords igen, sade han till dem: "Förstår ni vad jag har gjort med er? Ni kallar mig Mästare och Herre och det med rätta, ty det är jag. Om nu jag, er Herre och Mästare, har tvättat era fötter, är också ni skyldiga att tvätta varandras fötter. Jag har gett er ett exempel, för att ni skall göra som jag har gjort mot er. Amen, amen säger jag er: Tjänaren är inte förmer än sin herre, och budbäraren är inte förmer än den som har sänt honom. När ni vet detta, saliga är ni om ni också gör det."


(Joh 13:12-17)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Insikt kan även kallas för mognad.

Kramisar från Mamma och Pappa

2010-05-26 @ 20:46:39
Postat av: Anonym

Detta är jättebra. Jag ser fram emot en lång tid med dig och ditt nya jag. Nu vill jag bara se att detta stämmer, och att du talar sanning och verkligen förstår, älskar dig trots allting. "Aldrig ska jag sluta älska dig" .. Du kommer känna dig som en bättre människa när allt detta är över, har själv gått igenom det. Men nu behöver du andas, lyssna och inte prata. /N

2010-05-27 @ 01:16:58
Postat av: davi

Intressant skrivet!, Låt oss inte glömma att bibeln är bara en sammanställning av "historier", det är alltså inte gud själv som skrivit den och man får hålla i åtanke med de historiska influenserna, till exempel räknesättet och ordens betydelse. Men du verkar väldigt insatt i detta, so am i, Men en bok som verkligen är läsvärd och får en tankeställning om gud osv är "astrala resor ut ur kroppen", Den förklarar om alla religioner och inkluderar de dimensioner som finns vetenskapligt så att säga. Har du någon uppfattning om varför hollywood tillber lucifer? Var han verkligen människans räddare eller fördärvare? Sök på illuminati så kommer det fram att beyonce i sin video sweet dreams tillber lucifer, även jay-z, rihanna och gaga. Har du några ord om din uppfattning om det?, Själv så tror jag att det faktiskt stämmer, om man skaffar sig anhängare till sig själv åker man ner i helvetet men med dem som sina tjänare, det är vad jag kunnat tänka på just nu. Sen en annan intressant sak är hela den här 11 september och world trade center, På youtube kan man finna ett simpsons avsnitt från 90 talet som ger ledtrådar om de två tornen, 9-11 (månad och dag då de två tornen störtades) och illuminati!, Så den stora frågan är ifall man ska tillbe andra och tillbe dem, tillbe bara gud, eller lucifer, eller , eller, och eller.



Vad har du för tankar om detta? Hade varit intressant att hitta någon som också vill veta mer om detta, för personligen så har jag kommit till ett vägkval och måste välja dörr så att säga, men har svårt för att bestämma mig men jag överväger stort på gud.

Sen så har ju lucifer sagt i bibeln:

"hellre härskare i helvetet än tjänare i himlen"

och någonstans har jag även läst

"få folk att tillbe mig och jag belönar dig med storhet" eller något liknande

Låt oss säga till exempel beyonce, hon har ju flera miljoner fans, men hennes musik som så även många andras går ut på att man ska begå synd ( dock inte alla låtar) men de bästa så att säga, och ifall inte musiken säger så säger videosarna det. men vad händer sen när man då dör och kommer ner till helvetet antagligen där allt går ut i synd och status hungran



Eller om man väljer att vara tjänare i himlen och leva gott antar jag.



Nu blev det lite crazy långt men äntligen hittar man någon jämnårig som också är intresserad av religion och gud.Ha de bra!

2010-05-31 @ 13:01:59



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0