Nästkommande roman blir en fiction...


En vecka sedan jag bloggade sist. Jag hatar själv ursäkter och undanflykter, så jag ska inte dra några själv. Jobbar en hel del hemifrån ang boken min "En Morgondag I Tystnad", något som många säkert redan vet.

Annars rullar livet på i en ganska normal takt. Inget vidare intressant har jag att uppdatera om. Jag ska nu efterlysa en administratör för min "fans" sida på facbook, annars går mycket av min tid till att boka in föreläsningar om boken/dyslektisk som jag ser framemot med glädje.


Jag vet att detta verkar rätt långt bort, men jag har redan smått börja med struktur, karaktärer osv osv. Jag tror mig ha lyckats skriva "möjligtvis" baksidan på den förhoppningsvis kommande romanen som beräknas vara klar Februari-Mars 2011, så som sagt, långt bort...


Schindler's Liste Soundtrack - Piano



*
OBS<> detta manuskript är skyddat av upphovsrätten <>OBS
ps. nästkommande roman blir en fiction , så relatera inte detta till mitt privatliv, det har inget med det att göra ds.
*



"Jag vet inte varför jag skriver till dig, du är inte värd min uppmärksamhet. Du ligger inför döden, och din utsida är inte längre den jag mins. Dina ögon är nedsjunkna och inte längre densamma. Lystern har bleknat och din hy är som en tvättbräda fylld med veck. Tänderna är blekna och din andedräkt vill få mig att spy. Din välbyggda kropp är inget mer än senor och skelett där du ligger till din förtvivlan i ånger och panik. Du får inte ut ett ord eftersom ditt saliv runt dina läppar är torrt som ett russin, lika bra det, för dina öron vill och kommer inte ens ihåg hur din egen röst låter. Du är smutsigare än någon gång förut och dina naglar på dina krokiga slitna fingrar är uppblötta och ruttna."


"Ditt vandring på jorden är snart över, lika så minerna om dig. Jag vill glömma alla de kvällar du slogs och söp, jag vill glömma alla dom gånger du tvingade göra det jag inte då förstod. Du vet vilka sjuka saker jag associerar på, något jag aldrig kommer förlåta dig för!. Jag vill spotta dig i ansiktet där jag vet att du nu ligger och kvider av smärta. Jag vill att du ska veta. Ifrån min djupaste själsligaste del av mitt hjärta säger jag det jag längtat efter så länge. Du ska veta, att jag hatar dig, jag hatar dig min älskade. // Julia"


 

"I do not know why I am writing to you, you're not worth my attention. You are the face of death, and your outside is no longer that I remember. Your eyes are sunken and are no longer the same. The luster has faded and your skin is like a washboard filled with folds. The teeth are pale and your breath would make me ill. Your well-built body is nothing more than a tendon and bone, where you are to your remorse and despair in a panic. You will not get a word because your saliva around your lips are dry as a raisin, just as well, for your ears want and will not even remember how your voice sounds. You are dirtier than ever before, and your nails at your crooked fingers worn macerated and rotten."

"Your journey on earth is almost over, just as my memories for you. I want to forget all those nights you fought and drank, I want to forget all those times you are forced to do it when I do not understand. You know what sick things I associate with, something I'll never forgive you for.  I want you to spit in the face of which I know you now and whimpers of pain. I want you to know. From my deepest spiritual part of my heart, I say what I longed for so long. You know, I hate you, I hate you my love. // Julia
"

(©) - Alexander Burman

memories


Kommentarer
Postat av: siv

Hm...låter som en bra bok igen! ser fram mot att läsa den!....och du...Lycka till med skrivandet!

2010-03-30 @ 23:36:07
Postat av: Mamma

Låter mycket spännande med din kommande bok! Har läst "manuset" och den verkar bli himla otäck, kanske lite väl läskig för min smak, men du får väl kolla vad du får för andra reaktioner. Stort lycka till i alla fall! Kram

2010-03-31 @ 19:46:57
Postat av: Ryggälskaren

Lovely! :D <3

2010-04-01 @ 15:45:36



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0