Söndag, Guds vilodag?

Ja, idag är det söndag, och helgen är strax slut. Helgen som varit på många viss underbar men även stressig och som vanligt fylld med oväntade vändningar. Hur som haver, mest chockerad är jag över Melodifestivalen 2010, någon mer än jag som älskade mellanakten i gårdagens final?, någon mer än jag som saknar Carola, Charlotte eller Malena ?

 

Jag är inte direkt besviken, känns rätt skönt att för första gången på 10år få fel på "tippningen" denna 11.te gång. Men snälla, utveckla nu framöver, gör något nytt, kom på något, för har vi inte vunnit för så kommer vi inte göra det med Anna Bergendahl heller.

 

Låten är till visso vacker, men hur tänker Svenska folket när vi skickar det mest o-stabila i röststämma och personlighet? Hon som knappt kan hålla tårarna borta från kval, och absolut inte i final, En orutinerad tjej som själv inte har något större intresse för Melodifestival eller ESC.

 

-Nä, bojkotta skiten, Oslo, var bereda att skratta, ååå stackars oss, Europa kommer verkligen ta kisspaus under "Sweden".... a ja, vi hade nog inte vunnit med något av årets bidrag.

-Så skönt att vi inte skickade Timotej i alla fall. Hade ni kunna tänka er det? Nä, där går gränsen. Vad "svensken gör i det mörkaste djupaste skogarna angår inte Europa. Vad fyra blonda sagofigurer trallar i skogen får stanna hemma, tur det."


Kommentarer
Postat av: SomeoneElse

har nu gått igenom din blogg o tkr det är på tok för lite bilder på dig (A)

2010-03-15 @ 20:42:38
Postat av: Diana

jag håller med totalt om Annas låt. Helt klart inte en låt som kommer att sticka ut någonting i ESC alls och rösten eller så ska vi inte ens gå in på! Jag hade hellre sett Salem Al Fakir eller pipans, Eric Saade för de hade mer PERSONLIGHET! :) (Och bättre låtar..)

2010-03-16 @ 22:58:31



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0