Här kommer ett långt inlägg.

Vill börja med och tacka alla läsare som blir allt fler och fler. Det är även kul att se att fler kommentarer tillkommer för varje inlägg. Har haft det så där ”mänskligt” ett par dagar nu, alltså, livet är ju upp och ner. Men nu är jag ”tillbaka”, stark och motiverad igen. Två kommentarer som kommit in på senaste som jag tänkte kommentera tillbaka är:

 

- Har nu gått igenom din blogg o tkr det är på tok för lite bilder på dig (A)

- SVAR: Hej, kul att du gjort det, det måste ha tagit en stund. Förvisso sant, men jag tror jag sagt det för, och det är något jag står för. ”Ögat läser text, inte bilder”. Men självklart ska jag även ta till detta och försöka förbättra mig. (problemet ligger väl i att jag sällan fotar mig själv)

 

 

 

- Vad handlar din bok om?

(Med tanke på ”förfrågan” som jag idag kan presentera med statistik känns det även lämpligt att svara, eftersom 26% säger ”Vadå för nåt” på frågan: *Kommer Alexander Burman´s debutromanen "En Morgondag I Tystnad" få en plats i din bokhylla?* - SVAR:

 


«En Morgondag I Tystnad Av Alexander Burman»

Pojken Oscar som känner att han har allt han kan önska, och önskar sig inget mer. Han har jobb, god ekonomi och en pojkvän sedan drygt 3år tillbaka. Sommaren 2009 är tiden då livet leker och han njuter tills den dagen hans pojkvän Carl lämnar honom hastigt och brutalt.

Oscar som snart skall fylla 22år får problem med inre organiska smärtor och faller en morgon till marken utslagen av sin egen kropp. Kort därefter får han det overkliga beskedet om hur han skall ha cancer. Oscars situation förbättras inte. Det blir bara värre.

 


Han förlorar både jobb och vänner. Den ekonomiska situationen blir en kamp, samtidigt som ”ovissheten” påminner han varje dag. Ovissheten om hur hans cancer kommer förändra livet. Oscar flyr både psykiskt och fysiskt och tanken på Carl försvinner aldrig. Jonas, Oscar närmaste vän och arbetskollega får en stor del i hans liv, i kampen emot den sista morgondagen. En morgondag i tystnad.

«En Morgondag I Tystnad » Skulle jag vilja beskriva som en bok i sitt eget slag. Med tanke på att författaren har en adoption i bakgrunden och i detta fall är både dyslektiker och homosexuell så tror jag att många ungdomar kan känna igen sig. En morgondag i tystnad är en poetisk kärleks roman som återberättar i detalj och ”målar” bilden av känslor som förmedlas.

 


Jag hoppas jag väckte ditt intresse.

Debutromanen släpptes den 4februari2010 och går idag att beställa bland annat på

Bokus / 194:-

Litenupplaga / 179:-


Adlibris / 178:-

 

Bokia / 177:-


Cdon / 169:-

 

 

 

 

Här kommer några av många läsares Betyg & Kommentarer.

(Tack för dem)(Dem betyder mycket)

 



Det var en fin bok du har skrivit. Väldigt gripande men också full med framtidshopp och ödmjukhet inför livet. Tror säkert att den kan vara till inspiration för andra unga som har det jobbigt på ett eller annat sätt. Bra jobbat !

*

Läste ut din bok förra veckan och den berörde mig massor Dels för att till min förvåning så fanns det så många tankar i den, tankar som jag med dig delar. Sen är jag imponerad över att du fått ner den på så kort tid och även fått den utgiven. Man får inte behandlas som du blev, inte på ett svenskt sjukhus. Var stolt, stå på dig.

*

Första vill jag säga ett TACK för att jag fick förmånen att få läsa din bok.  Boken har ett perfekt upplägg för en person som jag. Den är lagom tjock för att jag ska orka läsa klart den. Boken har korta kapitel, vilket gör att jag som småbarnsförälder hinner läsa ett kapitel innan jag måste rusa iväg och trösta, byta blöja eller nåt annat roligt. Den tar upp ett ämne som jag troligtvis aldrig skulle ta mig tid att läsa om.  Jag blir väldigt glad när jag läser boken och vet att du har kommit vidare ur denna mörka period och klarat av att skriva denna boken. Jag blir även väldigt arg när jag läser hur myndigheter behandlar människor, det  kommer så nära inpå att det blir svårare att hålla distans till det.

 

Streckläste boken trots att det fanns en massa OS att kolla på TV, vilket är ett väldigt gott betyg enligt mig. Jag tyckte mycket om ditt språk, och framför allt i alla härliga personbeskrivningar. Sedan blev jag stundtals lite bekymrad över hur du mått. Men du ska vara riktigt stolt över din bok. Det ska bli spännande att följa din karriär och jag ser fram emot uppföljaren.

*

Jag tycker att din bok var mycket rörande att läsa, du skriver mycket "målande" och även poetiskt, härligt!  Jag blev mycket berörd av din berättelse och kände ingen mig själv i delar av din väg. Det är sådana här bitar av ens livsväg som vi får bära med oss som livsvisdom resten av våra liv. Och det är sådana här vägbitar som gör livet mycket mer helt och meningsfullt tycker jag.

*

För att vara en debutroman av en dyslektiker så är den SUPER bra. Det känns som att denna bok kommer förändra synen för många med dyslexi! För de ser att man verkligen kan skriva en bok fast man har handikapp! Även mig har du gett gnistan, tack för det.

*

Det var en fin bok du har skrivit. Väldigt gripande men också full med framtidshopp och ödmjukhet inför livet. Tror säkert att den kan vara till inspiration för andra unga som har det jobbigt på ett eller annat sätt. Bra jobbat !

Jag blev helt fast i din bok och har nyligt sträcktläst den. Boken är väldigt lättläst och fängslande. Jag var bara tvungen att få veta hur den slutade. Ditt skrivande fick mig att le, skratta, men även bli arg, den fick mig även att fälla tårar då och då. Jag brukar inte fastna i böcker på det sättet som du fängslade mig, men din bok fick mig att verkligen att tappa all uppfattning om tid och rum, sida för sida tills boken var slut. Du har verkligen en förmåga att skriva! Sluta aldrig att skriva! En av det bästa böcker jag läst, högsta betyg och lite extra cred får du för att du tog dig igenom den jobbiga tiden i ditt liv, men också till att du gjorde något kreativt av det!

 

TACK !


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0