Nyår (2009-2010)

Med en ny design i bloggen kommer här årets första och även årtiondes blogg inlägg. Det blir en liten hälsning ifrån nyåret som var, en väldigt fint nyår med många nya ansikten men även fest med goa glada igenkända ansikten.

 

Årets nyårsdukning.

Dukningen gick i toner av Grönt och Silver.

Jag, klar med dukningen. Nu ombyte för matlagningen.


Nyåret började hemma hos mig med 3rätters.

Efter att dukat bordet byte jag om för att göra maten. Så här såg menyn ut.

Förrätt, Italiensk skaldjurs pastasadlad med färska vitlöksbröd.

Varmrätt. Helt ungstekt pigghamkarre i rödvinssås på salladsbädd med bond- potatisgratäng.

Efterrätt. Citron och lakrits glass med digestive och kaffe och avvek.

Alexander Ramsey i köket som Nina brukar säga.


Efter en god middag förfest vi ett bra tag hemma hos mig med gooo musik från det glada 90-talet innan vi drog oss iväg till en god vän Malin som nyligt kommit hem ifrån Nya Zeeland där hon bott i 13månader. Vi hade en jätte kul förfest. Sen firades självaste tolvslaget uppe på djupviken och sedan efterfestade vi åter igen hos Malin. Kul att se gamla bekanta men även till å lära känna nytt folk. Vi landade till slut hemma hos mig runt 4,5 tiden på morgonen och kom inte i säng för äns närmre 6 på morgonen.

Nina, Jag och Mike

Haha, vilken bild!, haha, den bjuder jag på<!



Jag är ingen expert på att ta kort vid tillställningar som ni kanske fattat sedan tidigare. Men jag hoppas någon av alla andra som var på festen fick någon bild på min nyårs outfit. Det var i alla fall röda italienska byxor med en asss snygg design t-shirt som jag fick under julen detta år.

Ikväll blir det ut igen, och imorgon kommer MoP på besök.

Annars återstår väl bara att säga, god fortsättning på er alla.

 

 


Kommentarer
Postat av: E

Okej, sorry, råkade lämna en tom kommentar

tänkte bara höra när du hade tänkt börja prata med mig igen, jag saknar att prata med dig

2010-01-03 @ 16:10:29
Postat av: Caroline

Du är otroligt duktig på att fixa och greja vännen, det var riktigt fint :) Jag hör av mig någon dag så att vi kan träffas. Kram!

2010-01-12 @ 21:53:00



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0