Endast en sak återstår att säga...

Mörkret härskar fortfarande morgondagen som snart gryr i ett milt vinterland i norr. Ångan ifrån kaffekoppen stiger uppåt liksom solens strålar snart stiger vid horisonten i öst. Jag känner mig utvilad för en gång skull och motiverad till möten. Stark och fylld mer energi för att bemöta denna dag som snart gror.


Sissel Kyrkjebø - "Keep Falling Down"

Sent igår kväll kom äntligen manuskriptet som under en veckas tid (precis sju dagar) läst igenom. Rättas både ifrån stav och grammatiska fel. Det är otroligt, en fantastisk bubblande känsla när jag nu skickar debutromanen för tryckeri. Tids malen och schemat verkar hålla, och snart är En Morgondag I Tystnad verklighet. Snart kan jag hålla den i min hand, och snart kan jag sitta och signera och numrera mina första exemplar till kunder, men även till många vänner och nära bekanta som redan förbeställt.

 

Jag vill avsluta med att tacka dig, du som gjort livet värt att leva. Du som gett och ger mig hopp. Du som för länge sedan lämnade mig med ett ryck. Du som jag älskat sen första gången jag såg dig djupt i ögonen. Tacka för evig vänskap, evig kärlek och evig tro. Tro på mig själv och mina förmågor. Jag älskade dig... Jag älskar fortfarande. Just dig. Morfar.



Jag vill även tacka dig, du som korrekturläst och suttit nätter långa trots en omtumlande vardag även fylld med jobb. Jag vill tacka dig för att du finns i mitt liv. Att jag fick  lära känna dig, för att du alltid ställer upp. Det ska bli en ära när dagen är kommer att signera din bok. Nr 1 som jag dig lovat. Tack för oförglömligt arbete, du är nu en del av debutromanens skapande och verklighet. Endast en sak återstår att säga...!




Kommentarer
Postat av: du vet!

Tack själv min vän! för att du finns i mitt liv! för att jag fick förtroendet att vara en del av ditt skapande! för att just du är du! det bästa du kan vara för alla i din omgivning och främst för dig själv! du tar ständigt nya steg...fortsätt med det! och ett stort lycka till!!!

2010-01-25 @ 10:12:13
Postat av: Tim :)

Haha hoppas allt går bra :)

2010-01-26 @ 23:24:32



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0