Fördomar som inte angår

Vem har rätten att döma andra?

Den jag bestämt mig att dela min glädje och min sorg med angår inte "dig" som anonymt betraktar mitt liv utifrån. Att åldersliknade gör skillnad nu är inget som bryr mig i ryggen. Saker och ting är som dom är. Tiden kommer då ålderskillnaden inte längre gör skillnad.
Min kärlek är så gränslös.

När du som som anonym kommenterar och betraktar mitt liv, och mina val,... får jag känslan av avund från din sida. När du betraktar min "kärlek" som oacceptabel blir jag mer peppad på att bevisa motsatsen. Att våran förlovning är beviset på att vi en dag gifter oss i sann och ren lycka till varandra.När den anonyma betraktar och säger -Det kommer aldrig att hålla- så tänker jag: "så länge dessa "anonyma" lever, så ska vi åtminstone hålla ihop"



Som sagt: "Alla föraktar vi fördomar, men alla bär vi på dem. Man skall inte döma människor efter deras åsikter, utan efter vad dessa åsikter gör dem till."


ps.
Jag friade för en anledning. För att jag aldrig ska sluta älska dig, ingen eller inget,
ska skilja oss åt, så länge mitt hjärta slår, så slår det för dig

.ds


Kom ihåg:
"Kärleken är fri, liksom varje människa.
När den fria viljan får välja någon annan så är den sann
"

-Jag älskar dig JOHN-
2010-01-15

Aldrig ska jag sluta älska dig - Lotta Engberg (av Jonas Gardell)





Jag vet att jag inte är nå'n skönhet eller så
Om du lämnar mig kan jag det väl förstå
För vad har jag att ge dig som ingen annan har
Jag är ingen särskild men's du är underbar

Aldrig ska jag sluta älska dig
Du är allt jag har och allt jag ber om
Hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
Att du är där för mig som jag är där för dig

Ge inte upp

Livet är en gåta
Du är gåtans svar
Allt annat må försvinna om du blott stannar kvar
För också när jag tvivlar det känns som allt är slut
Jag sjunker ner i hjälplöshet och inte hittar ut

Aldrig ska jag sluta

När jag klantar mig
När jag sviker dig
När jag sabbar och förstör
Var kvar ändå
Tro för oss två
För du vet jag än gör
Ja, vad jag än gör

Aldrig ska jag sluta älska dig
Du är allt jag har och allt jag ber om
Hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
Att du är där för mig som jag är där för dig
Älska mig då



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0