En månad kvar...



En månad kvar till första semifinalen i Eurovision Song Contest Oslo. Dags att tippa lite. Som vanligt ofantligt svårt, men för en gångs skull ett år som inte bjuder på något storartat. Iår är det svagt på både semifinal 1 och 2, och vi pratar endast 7-10låtar som håller något slags mått. Här kommer mina favoriter och förmodligen är också en av dessa vinnaren. Såhär en månad i förväg skulle jag tippa IRLAND som vinnare av Eurovision Song Contest 2010 i Oslo 29maj.

 


Niamh Kavanagh - It's For You (Ireland)


Tom Dice - Me And My Guitar (Belgium)


Paula Seling & Ovi - Playing with fire (Romania)



3+2 - Butterflies (Belarus)


Feminnem - Lako Je Sve (Croatia)



Juliana Pasha - It's All About You (Albania)



Från det Nordiska länderna är dessa två "okej"

Hera Björk - Je Ne Sais Quoi (Iceland)






My Heart is Yours - Didrik Solli-Tangen (Norway)

 

- Vad tror du? -

- Tyck till du med -


Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Råkade komma in på din blogg trots att jag skulle plugga. Fan också :P Irland var ju bra iaf. Och håller med om att de nordiska länderna inte är jättebra i år. Jag gillar bara Norge :/ Såg att du hade skrivit en bok också. Verkar ju jättespännande! Ska definitivt läsa din blogg igen ;)

2010-05-04 @ 01:47:47
URL: http://kristoffere.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror det kommer stå mellan island och albanien, bästa låtar )

2010-05-05 @ 13:34:24
Postat av: Plunteman

Norges låt är helt klart bäst :-)

2010-05-05 @ 22:19:50
URL: http://www.plunteman.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0