Det är dags att reagera och tyck till ...

Älskade bloggläsare... älskade bloggläsare...Det är kul att få höra att ni vill läsa mer, mer och mer... det gör mig riktigt glad. Tänkte ta upp ett riktigt ”het” ämne ikväll plus några riktigt härliga inblickar från de senaste  dagarna.

 

Alla helgon, minneshögtiden för dom som ”gått” före, ingenting annat enligt mig. Lördagen tillbringade jag med min familj och vänner. Efter en fin stund på kyrkogården och minneslunden åt vi en riktigt god middag. Helstekt och inbakad fläskfilé med potatisgratäng och kantarell sås med grekisk sallad. Därefter mös vi långt in på eftermiddagen kvällen innan jag for till ett par gooa vänner.

 

 

Imorse bemötes av sol ljuset denna söndagsmorgon som tog sig igenom markisen min. Frosten låg kvar på gräset och pölarna var fortfarande frusna till is. Efter en varm kopp te tog jag på mig min svarta rock och svepte halsduken runt mig. I men öronpluggarna från Ipoden och ut på en lång lång promenad i skogen. Den norrländska luften fyllde mina lungor, medans ögat avnjöt vacker natur.

 

 

I veckan var jag och några vänner på premiärdagen och såg det alla måste se. Liksom, skall du på en BIO film i år, så skall du gå på ”Michael Jackson - This it is”. Det var den helt klart finaste ”konsären” jag varit på... eller lugn, det var en film < men förstår ni? Michael Jackson har varit min ”idol ikon i musikvärlden” sen jag var liten, jag är uppvuxen med hans musik. Att vi aldrig fick se hans storslagna konsert London är en del av historien. Men vi kan alla få ta del igenom att se filmen ”Michael Jackson - This it is”... Så STARK<

 

 

I övrigt just i kväll känner jag mig lite gammal... eftersom jag nyligt kollat på Kalla Fakta. Men..! för en gångs skull var det ett riktigt intressant ämne... 11sep 2001 - WTC... alla vet vad vi snackar om.

Förmodligen DU, liksom jag, så var jag helt ovetande om att det är USAs egna regering som genomförde attacken emot sitt eget land, och landsmän för att ha tydliga skäll till att invadera Afghanistan och även Irak... helt sjukt<!

Om du liksom jag, så har du tid att kolla igenom filmen "loose change" (filmen som motbevisar asklagerna emot Mellanösterns folk och de så kallade "terroristerna", filmen som ställer frågorna, och filmen som säger att detta endast är vansinne)

Det är dags att reagera och tyck till – annars... vad händer då?

 




Kommentarer
Postat av: siv

Klart vi ska tycka till!!! Det är vår rättighet och vår skyldighet!

Du kände dig "gammal" skrev du ;)

Alexander du är gammal...inuti! Ett annat ord för det är klok!

Ha en bra dag! Kram!

2009-11-03 @ 13:56:08



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0