Jag kan avslöja...

Hej bloggen, ingen. Det var ett bra tag sedan sist. Känns lite underligt. Det handlar inte om att jag slutat bry mig, jag har bara för mycket för mig. Jag skriver som aldrig för nu för tiden, dock inte här på ett tag. Det ska bli ändring och förbättring. Lovar!

-    Jag kan avslöja att det som tar min tid nuförtiden förutom, vänner, familj och övriga hobbys är en roman. Ja, du hörde rätt. Det finns så mycket jag velat, och nu ska de bli av.
Den är i ”slut- produktion”, och förhoppningsvis kommer den vara klar och tryckt till början av februari 2010.


Här kommer lite av den senaste tidens funderingar osv i ”dikt” form...


Jag såg dig bredvid mig

Du såg aldrig mig... inte alls

Du gjorde det så lätt för dig,

Kändes som att Jag föll



Jag kunde knappt stå upp

Jag lovade dig allt

Vi  hade framtiden framför oss

Och jag  trodde att det var så de skulle bli


Aldrig trodde jag att jag skulle förlora mig själv
Jag hade aldrig en bild av ett slut

Aldrig jag hade set
Jag trodde aldrig jag skulle dig förlora


Idag  plockade jag upp bitarna
Lägga tillbaka dem där de hör hemma
Men något saknas

Jag är inte lika stark



För utan kärlek,

Vad vill vi bli?
Jag hade aldrig en bild av ett slut

Därför vill jag tro



Jag vill tro på kärleken

Jag vill tro på något större
Större än vi två

Större än ”det”


Jag vill jag andas igen
Jag vill gå tillbaka till tiden
Den tiden

Då allt var nytt


Kommentarer
Postat av: philippa

Jätte fin "dikt", du är sjukt duktig på att skriva. Hoppas det går bra med boken :)

2009-12-13 @ 17:27:34
Postat av: Patrik

Vad fint skrivet...

jag ser framemot boken, ska bli kul att få läsa den :)

jag hoppas det går bra med den :)

Kram

2009-12-14 @ 18:26:13
Postat av: Patrik

mkt vackert :)

du är en sån talang :)

2009-12-14 @ 18:44:24



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0