48 timmar kvar av 2009

Nu är året snart över. Jag sitter ytligare uppe sent en rå kall kväll som denna efter en lång och händelserik dag. Jag funderar över året som kom, och året som nu har gått. Hur allt började, och hur en del saker slutade, och hur andra saker tog en ny start. Jag skriver ”årskrönika” som alla år denna kväll. Dagen före självaste nyårsnatten. Några nyårslöften skall jag inte avlägga, däremot tänker jag lova att FÖRSÖKA med andra ting. Till exempel lovar jag mig själv att försöka upprätthålla en stadigare budget för min egen del. Även till att ägna mer tid åt mig själv och mitt inre väsen. Men men, vi får väl se.


Jag tänkte inte hissa och dissa, men jag tänkte ta och göra en kort liten topplista över några toppar under året som gått. Allt från nyheter, film, musik osv. Här kommer topplistan.


Någon mer än jag som mins och aldrig kommer glömma nyheter som?

USA:s nye president installeras (20Januari2009)

Michael Jackson avlider (25juni2009)

Övriga höjdpunkter på året enligt mig är:

Final i Stockholm, Melodifestivalen (14mars2009)

Eurovision song contest final i Moskva (16maj2009)

 

Årets bästa musik enligt mig är bland annat:

Malena Ernman - la voix

Darins version av Coldplays "Viva la vida"

Black Eyed Peas - I Got A Feeling

 

Årets bästa filmer enligt mig måste bli bland annat:

Män som hatar kvinnor

This it is

2012

Änglar och demoner

Inglourious Basterds


 

Jaja, hur som haver. Om några timmar är i alla fall längtan över. Snart är vi två igen. Nog för att milen är långa, men det går allt fort fram i luftrummet. Snart får vi avsluta 2009, och inleda 2010. Snart är 00-talet över, och 10-talet börjar.

 

Snart knoppar blommorna igen, och snart är havets vatten nog varmt för att kunna bada. Snart fyller man år igen, och sen blir det en Jul igen. Åren går på tok för fort, det gör dom. Men jag uppskattar morgonsolen varje dag den stiger, för då vet jag att framtiden är ”vår”. Så då kvarstår det endast en detalj, en hälsning;

 

 


Kommentarer
Postat av: Siv

Ett riktigt gott och välsignat

lyckoår önskar jag dig!!!

2010-01-03 @ 00:20:08



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0